Pages

Tuesday, November 6, 2012

Perhimpunan Ahli Keluarga Yeop Mohd Nasir






Pakde dan En Ahmad Satar  telah menghadiri Himpunan Keluarga Yeop Mohd Nasir di Taman Rekresi JPS di Kota Lama Kiri pada 27 Oktober lalu. Kehadiran Pakde dan En. Satar atas jemputan pengerusi penaja Tn Hj Ir. Maslan Osman; Kehadiran keluarga di anggarkan seratus ahli keluarga kecil dan besar Semua ahli keluarga diberi peluar berucapan melalu wakil keluarga. Mereka dapat berkenal mesra sesama keluarga dan nampaknya mereka berbual panjang. Pakde dapat bekenalan dengan beberapa ahli keluarga  Maizul Sham, Taharim,  Sharul Nizam, Danial, Hadi, Zainal Akmar dan lain lain.

Yeop Mohd Nasir bin Uda Mohd Latif bin Imam Osman bin Busu Taha bin Uda Tahir bin Daeng Osman bin Daeng Selili. Keluarga ini merupakan keturunan Daeng Selili.

Anak anak Yeop Mohd Nasir ramai serama tiga belas orang jadi ada tiga belas keluarga semunya. Meraka ialah Ibrahim, Halimah, Yaakob, Ahmad, Khairuddin, Osman, Maimunah, Sofiah, Kasim, Khodijah, Teh, Ismail dan Mariam.

Di sini Pakde dapat mengesan beberapa ahli keluarga Yeop Mohd Nasir.  Keluarga Ibrrahim dengan isterinya  Soleh Pandak Wahab mempunyai beberapa orang anak iaitu Mohamad, Taharim , Hamdan dan Faridah.    Halimah dengan  Zuljifli anak anaknya; Maziah, Shaharuddin,  Razali,  Nani dan Rohani,   Yaakub dengan Harison anak anaknya  Kamal, Zainal Akmar dan Rosnita,     Ahmad dengan Zaharah anak anaknya Mohd Khidir, Danial Azlan, Shahrul izam dan Norhafizah,      Khairuddin  dengan Khalidah anak anak Abdul Halim, Ahmad Razman, Rashidi,  Zainal Azmi, Abdul Hadi, Rohani, Zulkifli, Rosnah dan Rosmah.       Keluarga Osman dengan Noriah dengan anak anaknya Mazlan, Zaiton, Mardiah,  Mohd Yunus, Mohd Fendi,  Mohd Fuad,  Abdullah Sani, Abdul Razak, Azizah, Umi Kalsom, dan Zainudin       Maimunah denganYahya anak anaknya  Hendun, Nuri, Zulkifle dan Mat Nor,       Mariam dengan Husni anaknya Shakirin       dan Sofiah meninggal muda

Generasi seterusnya hanya cucu Ibrahim  iaitu anak Mohammad dengan Zainah,  anak anaknya Maizul Sham,  Faizul Sham,  Yushanis,  Yuhanum dan Hairol Sham.


sebahagian ahli keluarga yang hadir





Maizul Sham
himpunan keluarga kawan pada harii raya qurban di kuala kangsar baru baru ini. generasi ke 8, 9,10,11 dan 12 daeng selili dari tahun 1743.

No comments:

Post a Comment