Pages

Monday, March 30, 2009

Keluarga Alang Taharin bin Itam Razak bin Imam Kolah

Anak Itam Razak yang ketiga Alang Taharin membena keluarga di Padang Asam Kuala Kangsar mempunyai tiga orang anak lelaki sahaja. Pertama Ridwan bekerja sabagai polis beristerikan Zaleha. Mereka sekeluarga menetap di Padang Asam. Mereka mempunyai bebberapa orang anak yang sulung Zainab pesara kerani Jabatan Hasil dalam Negeri bertemu jodoh dengan Ibrahim seorang pegawai peguat kuasa dalam bidang penerbitan .Anak pasangan ini Khairul Azma bertemu jodoh dengan Afendi juga keturunan Imam Kolah cucu kepada Abas bin Haji Latih Zainab dan Ibrahim mempunyai dua lagi anak lelaki bekerja di Pulau Pinang. Anak Ridwan seterusnya Zainudin seorang guru kanan di sebuah sekolah di Parit Buntar, ketiga Zainal Abidin seorang kerani pejabat tanah Kuala Kangsar telah meninggal dunia, ketiga Abdul Rahman bekerja sebagai jurutera berkeja di Negara Arab iaitu Abu Dhabi dan yang bongsu Rosmawati tinggal di Taiping.

Anak Alang Taharin kedua Zambri memduduki rumah tua di Padang Asam berieristerikan Zawiyang tinggal bersama anak menantu Zuraidah di Bandar Tun Razak Selangor.Pasangan Zambri dikurniakan 2lk dan 5p yang tua Nur Zila, kedua Tarmmizi tinggal di rumah pesaka datuknya, ketiga Hadri, keempat Fatimah, kelima Nurmala keenam Zuraidah dan yang bongsu Norehan.

Anak Alang Taharin yang bongsu Mohamad Hashim bertemu jodoh dengan Balkish orang Padang Asam berkeluarga dengan ibu M.Hashim. Mohamad Hahim merupaka seorang pesara polis,asangan ini tinggal Padang Rengas. Mereka mempunyai seorang anak faizal merupakan seorang guru sekolah.

Diharapkan ada respon untuk membetulkan informasi jika tidak tepat dan Salah, sila tulis dan komen atau emailkan kepada saya ahmadckk@gmail.com

No comments:

Post a Comment