Pages

Sunday, March 29, 2009

Keluarga Sauyah bt Mahmud bin Imam Kolah

Anak ketiga Mahmud Sauyah berseuamikan Mat Siran tinggal di Kampung Guar Manong dikurniakan 4p dan 4lk. Yang tua napa yang dikenali sebagai Na sahaja bertemu jodoh dengan Husin tinggal di Kampung Pakri kuala Kangsar dikurniakan 2lk dan 3p. Pertama Idris seorang tentera, kedua Hamimah tinggal di rumah tua Kampung Pakri, ketiga Salbiah keempat Azman dan bongsu Nur Hafizah.

Kedua Latifah bertemu jodoh dengan Mat Jan tinggal di Tanjong Belanja Parit mempunya beberapa orang anak iaitu Abd Rahman, Masitah, Mazila Azhar dan Niza,
Ketiga anak sauyah Rogayah bersuamikan Rashid dikurniakan beberapa anak iaitu Kosiah, Uda, Wati Bahrin dan Ali. keempat Abdul Karim beristerikan Jamilah tinggal di Kampung Guar Manong lebih dikenali Karim balak mempunyai empat orang anak itu Zamzuri, Nursyariah,Noraini dan Linda.

Seterusnya Abdul Wahid beristerikan Sofiah mereka merantau jauh ke Pang Jengka dan membuat tanah air di sana dikuniakan beberapa orang anak Halim, Wahiyah, Uda dan Suhaibah. Seterusnya Salmiah bersuamikan Harun tinggal di Kota Lama Kiri suami seorang ketua kampong di Kota Lama Kiri. Mereka dikurniakan 3lk dan 2p iaitu Yahya, Nora, Ismail, Muharmain dan Rizal. Seterusnya Hamzah pesara tentera beristerikan Hajirah tinggal di Pecah Batu Manong mempunyai seorang anak perempuan Suhana. Yang bongsu Rosdi beristerikan Fatin tinggal di Kota Lama kanan Kuala Kangsar mempunyai beberapa orang anak iaitu Faisal, Farid, Lina, Azwan dan Fuad.

Ahli k3eluarga ini jika terbaca blog ini tolong respon dalam komen atau email ahmadckk@gmail,com

2 comments:

  1. salam,
    saya akan mewakilkan bagi pihak keluarga ini untuk membetulkan beberapa fakta yang agak terkeliru sedikit dari apa yang saya tahu, insyallah

    B/P:
    Sauyah bt Mahmud bin Imam Kolah x Yeop mat siran b. Alang
    >>>
    Salmiah bt.yeop mat siran x Harun b. said
    >>>
    Noor Ismail B. Harun

    ReplyDelete
  2. Keluarga Sauyah bt Mahmud bin Imam Kolah

    Anak ketiga Mahmud, Sauyah bersuamikan Yeob Mat Siran b. Alang tinggal di Kampung Guar Manong dikurniakan 4 perempuan dan 4 lelaki. (Walhal jumlah sebenar adalah 11 orang tetapi 3 orang anak lelaki meninggal dunia ketika kecil)

    Yang sulung dikenali sebagai Nadiah sahaja dan bertemu jodoh dengan Husin tinggal di Kampung Pakri kuala Kangsar dikurniakan 2 lelaki dan 3 perempuan. Pertama Idris seorang tentera, kedua salamimah (dahulu tinggal di rumah tua Kampung Pakri,kini bermastautin di Chepor,ipoh) ketiga Salleh (Guru Sek. Ren. Keb. Datin Khatijah. Kuala Kangsar) keempat Azman (Pegawai Polis) dan bongsu Nur Hafizah.Pasangan (Na & Husin) kedua-duanya telah meninggal dunia.

    Kedua Latifah bertemu jodoh dengan Mat Jan tinggal di Tanjong Belanja Parit mempunya beberapa orang anak iaitu Abd Rahman, Masitah, Mazila Azhar dan Niza,

    Ketiga anak Sauyah Rogayah bersuamikan Rashid dikurniakan beberapa anak iaitu Kosiah, Uda, Wati Bahrin dan Ali. Kelima-lima anak pasangan ini telah mendirikan rumahtangga.

    Keempat Abdul Karim beristerikan Jamilah tinggal di Kampung Guar Manong lebih dikenali Karim balak dikurniakan empat orang anak itu Zamzuri, Nursyariah,Noraini dan Amin.

    Seterusnya Abdul Wahid beristerikan Sofiah mereka merantau jauh ke Jengka, Pahang dan mengikuti program tanah rancangan di sana dikuniakan beberapa orang anak Halim, Wahiyah, Uda dan Suhaibah.
    Beliau (Wahid) baru sahaja meninggal dunia lewat tahun 2010.

    Seterusnya Salmiah bersuamikan Harun tinggal di Kota Lama Kiri suaminya seorang ketua kampong di kampung jias, Kota Lama Kiri. Mereka dikurniakan 4 lelaki dan 1 perempuan iaitu Yahya Hisham, Nora’ayah, Noor Ismail, Muhammad Muharmain dan Abdul Razak. Nora’ayah Satu-satunya anak perempuan keluarga ini telah berkahwin dengan Ahmad Fuad (Kg. Laneh) kini bermastautin di Segambut manakala 4 anak lelaki mereka masih lagi bujang.

    Seterusnya Hamzah pesara tentera beristerikan Hajirah tinggal di Pecah Batu Manong dikurniakan seorang anak perempuan bernama Suhana dan telah berkahwin lalu menetap di Kuala Lumpur bersama suami dan dikurniakan 3 cahaya mata.

    Manakala yang bongsu Rosdi beristerikan Fatin tinggal di Kota Lama kanan, Kuala Kangsar. dikurniakan 7 orang cahaya mata iaitu Faisal, Farid, Ros, Lina, Azwan, Fuad dan ira. 2 daripada anak-anak beliau telah mendirikan rumahtangga.


    -
    Noor Ismail Bin Harun (Cucu Sauyah aka Anak Salmiah)

    ReplyDelete