Pages

Wednesday, March 11, 2009

Putih Rahimah binti Ibrahim bin Imam Kolah

Anak Ibrahim yang keempat Putih Rahimah mempunyai enam orang anak.


Pertama Musatapha tinggal di Felda Lasah Sungai Siput

Yang lain tidak ikut aturan iaitu Zanemah bersuamikan Jahilan tinggal di Sayong Tebing, Kuala Kangsar mempunyai ramai orang anak itu Nuri, Halim, Hadi, Faridah, Wazir, Azhar, Azman, Saleh, Buhairi, Buhaimi dan Suhaili. Yang di kenali ialah Wazir seorang pensyarah di UITM tinggal di Section Lapan hah Alam, Halim tinggal di Sayong Tebing di rumah tua bersama ibunya, dan Saleh Kamil berniaga di barang-banrang besi di bazar Kuala Kangsar tinggal di Kampung SSiput Kuala Kangsar.

Latifah bersuamikan Jais tinggal di Sayong Tebing berdekatan dengan kakaknya Zalimah mempunyai empat orang anak iaitu Maimunah berherja sebagai seorang pegawai Jabatan Hasil Dalam Negeri di Ipoh, yang lain ibrahim, Lina dan Khairul.

Robayah bersuamikan Ibrahim dikurniakan enam orang anak iaitu Yusof, Karim, Baharum, Suhairi Zaitun dan Zubairi.

Seterusnya Ahmad Basri beristerikan Saedah telah merantau ke Tampin Negeri Sembilan telah menjadi orang yang berpengaruh di sana sebagai imam masjid di Tampin.

Seterusnya Rafaie beristerikan keturunan Imam Kolah Maznah tinggal di lahat Ipoh.

Seorang lagi Rafeah bersuamikan Ibrahim tinggal di Kati, Kuala Kangsar


kepada ahli keuarga ini sila beri respon melalui ruangan komen.

2 comments:

  1. Assalamualaikum.
    Salam kenal, saya orang Medan pernah kenal dengan seorang penduduk Tanah Merah kuala Kangsar namanya Asri dan nama istrinya Hafsah. Mereka menikah di Medan yang kebetulan di sebelah rumah saya. Apa anda kenal dengan mereka?

    ReplyDelete
  2. Sebenarnya nama ibu kami Zanemah (tersalah eja sebagai Zalimah),
    saya sendiri adalah Buhairi (abang kepada Buhaimi) disalah eja sebagai Zuhairi, serta adik bongsu kami adalah Suhaili (bukannya Zuhaili). Mohon diperbetulkan.

    Terima kasih.

    ReplyDelete