Pages

Tuesday, October 30, 2012



Keluarga Abu Jamin (Enggok)) bin Alang Ahmad bin Busu Manjang

Busu Manjang mempunyai tiga orang isteri iaitu Iyam Jaelah, Ngah Sabiah dan Ngah Saadiah
Isteri ketiga Ngah Saadiah mendapat dua orang anak iatu Alang Ahmad dan Cu 'Aishah
Alang Ahmad beristerikan Ngah Pungut mendapat enam orang anak iaitu Abu Kassim, Abu Jamin (Enggok), Hapipah, Teh  'Eishah, Bahyah dan Mahiah

Abu Jamin lebih dikenal dalam keluarga dengan nama Enggok, atok ini berisrerikan Alang Kiah mempunyai dua orang saaja itu Osman Bashah dan Abu Bakar.

Osman Bashah beriterikan  Zalipah mempunyai dua orang anak iaitu Omar Shah dan Animah.

Omar Shah beristeri Khadijah Ismail dikurniakan tujuh orang anak: Razman, Shaladin. Azhar, Mohd Azlan, Mohd Jefri, Mohd Khairi dan Emma. Keluarga ini tinggal di Bentung Pahang

Animah bersuamikan Harun (bapa saudara sepupu anak Bahyah) dikurniakan empat orang anak ; Azmi, Azizah, Zurkarnain, dan Nor Asma. Keluarga ini bermustautin di Gombak, Selangor

Abu Bakar beristeri Fatimah dikurniakan beberapa orang anak; Zaidan, Radziah, Yusrah, Razman, Shahibudin, Ahmad Khusairi, Mohd Ariffin dan Kamaruzaman. Keluarga ini tinggal di Jalan Manong Kuala Kangsar.
Radziah bersuamikan Saufiee dikurniakan empat orang anak; Shahril, Shahrul, Taufik dan Firdaus. Keluarga ini tinggal di Hilir Perak, Chenderung Balai, Teluk Intan.
Yusrah bersuami Abdullah dikurniakan lima orang anak; Umi, Karim, Yusri, Khairu dan Nazirah. Keluarga ini tinggal di Selama Perak.
Razman beristeri  'Aishah dikurniakan lima orang anak; Azah, Mohd Faiz, Zulkhairi, Nazri dan Aimi. Keluarga ini bermustautin di Sungai Udang, Kelang. Selangor.
Shahibudin beristerikan khadijah dikurniakan dua orang anak iatu Hafis dan Hasni mereka tinggal di
Mohd Ariffin beristeri Nusrah dikurniakan lima orang anak; Atika, Amira, Syaira, Faris dan Nurin.  Keluarga ini tinggal berdekatan dengan rumah tua di Jalan Manong Kuala kangsar.
Kamaruzzaman beristeri Rokiah Tahir dikurniakan tiga orang anak; Najina, Aqila, Syafiq.Keluarga ini tinggal di Damansara Kuala Lumpur.
Zaidan masih bujang lagi dan Ahmad Khusairi meninggal muda

cuba betulkan jika ada kesilapan fakta di dalam ruang komen



                                        dari kanan, Ahmad Noorhani. Mohd Hapis, Kamaeuzzaman
                                        Razman dan



                     

No comments:

Post a Comment