Pages

Wednesday, January 21, 2009

Catitan 2


Terdapat beberapa pangan keluarga terdiri daripada keturunan Imam Kolah pasangan pertama Yong Za anak Rashidah cucu Hj Latih piut IKolah dengan Ahmad Tajudin anak Ali Osman cucu Ibrahim cicit IKolah, pasangan kedua Rahimah anak Rshidah cucu Hj Latih cicit IKolah dengan Shariman anak Chu Yan cucu IKolah, pasangan ketiga Mat Zelan anak Raesah cucu Hj Saad cicit Hj Inah piut IKolah dengan Andak anak Mahadi cucu Itam Bakar cicit IKolah,pasangan keempat cicit IKolah cucu Chu Yan lelaki anak Kassim berpasangan anak Abdul Aziz cucu Hj Majid cicit Hj Latih piut IKolah( maaf tak tahu namanya) dan yang terbaru baharu Nurul Afendi anak Ahmad Noorhani cucu Abas cicit Hj Latih piut IKolah dengan Nurul Azma anak Zainab cucu Ridwan cicit Tharim piut Itam Bakar keturunan Imam Kolah.
Majlis perkahwinan Afendi dengan Azma berlansung pada 17 dan 19 Oktober 2008 di Taiping dan Kuala Kangsar ramai sukusakat Imam Kolah yang dijemput dan dapat dikesan menghadiri majlis tersebut, termasuk ramai dari keluarga Haji Majid dari Krian, dari sekitar Kuala Kangsar iaitu Sayung, Talang anataranya Datuk Zainal dan Datuk Zamri, Mat Radzi dari KL keluarga Ibrahim serperti Basharudin,Laa dan Jee dari Sayung Tebing, Dayah dan Ramli dari Sayung Lembahdan lain-lain,keluarga Itam Bakar Mat Hashim, Andak, Nik, dll, keluarga Mahmud serti Jah dan Jaeh,keluarga PTijah Abdul Rahim, keluarga Hj Inah, Hj Hasan Basri anak-anak Yop Hamid dan Mat Jihij , keluarga Sariyah, Kamarudin dan Sudin dari Bukit Lada dan itu saja yang saya ingat.Mereka semua sangat gembira dapat bertemu keluarga jauh yang jarang berjumpa. Keluarga Haji Latih selain dari Krian yang hadir ialah keluarga Rokiah seperti anak cucu Adnan walau pun dah malam (Latip) dan Salehudin, anak cucu Rashidah seprti anak-anak Yong Za, Ngah Ma, Yang rahimah dan Tak Satar. Terima kasih kerana datang (Penulis Blog Pakdenoran)

2 comments:

  1. psangan anak kasim cucu chu yan dengan hamimiah cicit hj latih merupakan pasangan keluarga besar imam kolah

    ReplyDelete
  2. Terdapat beberapa lagi pasangan suami isteri keturunan Imam Kolah

    1. Pasangan Mat Isa dengan Rahimah
    Mat Isa anak Maimunah binti Mahmud bin Imam Kolah. Rahimah binti Noh anak Andak Sariah binti Imam Kolah.

    2. Pasangan Rafai dengan Maznah
    Rafai anak Puteh Rahimah bin Ibrahim bin Imam kolah. Maznah anak Raesah anak Robaayah anak Andak Sariah binti Imam Kolah.

    3. Pasangan Dolah dengan Umi Kalsom
    Dolah(lebih dikenali dolah kling) anak Teh Som anak Timah binti mam Kolah. Umi Kelsom binti Nyak Pek bin Itam Bakar bin Imam Kolah.

    ReplyDelete