Pages

Thursday, January 29, 2009

Keluarga Hj Abas bin Hj Latih bin Imam Kolah

Anak kedua Hj Latih ialah Hj Abas yang bermastautin di 67 Jalan Datok Sagor, 33000 Kuala Kangsar berkeluarga dengan Hjh Esah bt Abu Kasim dari Simpang Tiga Talang. Meraka telah dikurniakan 8 orang anak yang terdiri daripada 2 perempuan dan 6 lelaki.

Pertama ialah Fatimah seorang suri rumahtangga yang digelarkan Cik Yong bertemu jodoh dengan Ahmad bin Daiman dari Kota Lama Kanan dikurniakan lima orang anak. Pertama ialah Kamaruzzanan dengan panggilan Nordin merupakan seorang guru di Ipoh bertemu jodoh dengan Mariam yang dipanggil Ma sahaja seorang saudara baru China Malaysia juga sorang guru mengajar di Ipoh. telah dikurniakan tiga orang anak perempuan bernama Amalina, Elina menuntut di UIAM jurusan undang-undang dan Ihsan belajar disebuah college swasta di KL. Anak Fatimah kedua Tajul Arifin yang biasa dipanggil dengan nama Rashid (arwah ogos 2008) meninggalkan seorang balu dan seorang anak peremuan di Bidong Kedah, anak ketiga ialah KamarulBahrin (Hasan) seorang anggota Bomba dan Penyelamat dibalai B&P di Shah Alam bertemu jodoh dengan ..... dikurniakan dua orang anak yang sedang menuntut diIPTA KL. Yang keempat Zurkarnain (Fuat)menganggur kerana mengidap sakit kencing manis yang agak serius bertemu jodoh dengan ... yang bekerja kilang tinggal di Sitiawan, yang kelima ialah Fauziah seorang guru bertemu jodoh dengan seorang guru juga bernama Rizal mengajar di KKangsar dikurniakan tiga orang anak yang masih kecil 2p dan 1lelaki.

Anak hj Abas yang kedua Haji Ramli (Yang) pesara Bomba dan Penyelamat mempunyai dua orang isteri. yang pertama Jamaliah (kak yang) dan yang kedua Kak Pisah. mereka bermastautin di Tanah Liat Bukit Mertajam. Dimaklumkan semasa blog ini ditulis Yang masih tidak sihat kerana strok dan berehat di rumahnya. Anak dengan isteri pertama dikurniakan 8 orang anak yang terdiri daripada 3 lelaki dan 5 perempuan, yang tua bernama Yong Zuraida berkerja di Bank Negara sebagai sorang pegawai kanan di bank tersebut bertemu jodoh dengan Nazli seorang pegawai kerajaan bermastautin di Wangsa Maju dikurniakan tiga orang anak lelaki yang masih bersekolah, yang kedua Norhayati (Ros) membuka perniagaan sendiri bertemu jodoh dengan Johari seorang jurutera KTM dikurniakan tiga anak perempuan yang masih kecil dan yang ketiga bernama Norasyikin seorang suri rumah tangga bersuamikan sorang guru Amri di Sitiawan dikurniakan enam orang anak yang masih kecil dan seterusnya Noraini bekerja di TA securities bersuamikan Zaidi juga dikurniakan lima oang anak yang masih kecil. Seterusnya Azhar seorang jurutera Radio Network Engineering yang selalunya mendapat kontrak luar negara seperti di Filipina, Kuwait, Dubai, Yamen bertemu jodoh dengan Zah suri rtangga dikurniakan empat orang anak masih kecil. Seterusnya Fadhil seorang kontraktor landscape bertemu jodoh dengan orang Langkawi. seterusnya Fauzi (Ogi) bertemu jodoh dengan orang terengganu dan yang bongsu Dr Hafizah bertugas di Hospital Seberang Jaya PP bertemu jodoh dengan Mat berkerja sendiri.

Anak Hj Abas yang ketiga Zubairi pesara guru berkeluarga dengan Rahmah pesara guru dikuniakan 3 perempuan dan 2 lelaki. yang sulung bernama PM Dr. Yong Zulina seorang Prof Madya di University Malaya dengan Doktor Falsafah dalam bidang Matematik bertemu jodoh dengan Johari seorang jurutera dalam syarikat swasta dikurniakan lima orang anak yang masih bersekolah. yang kedua Dr. Ainon Mardziah juga Doktor falsafah dalam bidang Bahasa Inggeris bertugas di UIAM bertemu jodoh dengan Azman berkerja sendiri. yang ketiga Jamalul seorang duda bersama dua orang anak bekerja sendiri. yang keempat Tajul Urus seorang peguam yang mempunyai firma guaman sendiri bertemu jodoh dengan seorang peguam juga dikurniakan 4 orang anak yang masih kecil dan yang bongsu Zuratul Akma juga seorang peguam dalam koperat bank bertemu jodoh dengan Ubaida seorang peniaga komputer.

Anak keempat Hj Abas , Hj Ahmad Noorhani (AN) seorang pesara guru beristerikan Hjh Mariam pesara kerani mahkamah berkeluarga di Bukit Chandan Kuala Kangsar, di maklumkan isterinya mengidap cancer payu dara dan telah selamat menjalani pembedahan, 6 kali kimoterami telah juga ditempuhi dengan baik dan sekarang di peringkat radiotrapi serta semakin pulih. Dikurniakan lima orang anak yang terdiri daripada 4 lelaki dan seorang perempuan. yang sulung bernama Ahmad Nurul Ihsan (Lop) jurutera di Siltera di Kulim Hi Technologi beristerikan dengan seorang doktor gigi bernama Putri Maizura di Butterworth serta mempunyai 2 oarng anak lelaki dan seorang perempuan. kini bermustautin di Kulim Perdana di Kedah. yang kedua bernama Nur Maizura seorang Pensyarah d UiTM dengan kini sedang melanjutkan pelajaran di peringkat doktor falsafah dalam bidang Project Mgmt in Construction, bersuamikan Khairul Nizam seorang pengurus projek di syarikat Alcatel KL, mempunyai 2 anak perempuan dan seorang lelaki, kini bermastautin di Sri Aman Height Sungai Buluh. Ketiga Nurul Affendi seorang execitive bank CIMB di damansara beristerikan Khairul Azma seorang pegawai kerajaan di Taiping (baru kawin) dan seterusnya 2 bujang Nurul Azwan dan Nurul Faisal yang memilih untuk mengusahakan perniagaan sendiri.

Anak kelima Hj Abas ialah Hj Abd Rani seorang pesara guru berkeluarga dengan Rokiah pesara jururawat yang tinggal di Kuang Sungai Buluh. di kurniakan 4 orang lelaki dan 2 perempuan. yang sulung bernama Mohd Nizam berkerja di pelantar minyak petronas di Terengganu berkeluarga dengan seorang uztazah mengajar di Kuang. anak kedua Nazatul Hanim bertemu jodoh dengan seorang doktor saudara baru China Malaysia bermastautin di Nottingham UKingdom mempunyai anak yang masih kecil. anak yang ketiga iaitu Aman juga sudah berkeluarga dan tinggal di Bangi. anak yang lain iaitu Fahmi di UPetronas tahun ketiga, Norhayati dan Atan di IPTA Melaka.

Anak Hj Abas ke enam Hj Mohd Nazri seorang pesara pegawai pertanian berkeluarga dengan pesara guru Hjh Samsidar bermastautin di Seremban. mempunyai tiga pasangan anak menantu doktor dan satu pasangan guru berijazah. Anak yang sulung Dr Nazatul Shahnaz berpasangan dengan Dr Muhaidin sedang bekerja sambil membuat kepakaran di Hospital Kuala Lumpur. Anak kedua iaitu pasangan guru bernama Intan dengan menantu Muklis bertugas di Sungai Besar Selangor. pasangan ketiga ialah Dr Mohd Amin dengan Dr Inah bertugas di Hospital Klang dan anak bongsu iaitu Nazatul Zaharah dan tunangnya yang masih menuntut dalam bidang kedoktoran di Indonesia Bandung dan Padang. Hj Nazri mempunyai 6 orang cucu tiga dari pasangan Shahnaz dan Muhaidin, 2 Intan dan Muklis dan seorang dari Amin dan Inah.

Yang ketujuh Hjh NorZaharah seorang suri rtangga, merupakan seorang balu yang kematian suaminya Hj Zulkifli pada bulan jun 2007 dan kematian seorang anak lelaki pada bulan Mei 2007 dan kini tinggal di Ampang Kuala Lumpur. Anak-anak yang masih bersamanya seramai 2 lelaki dan 3 perempuan. yang sulung bernama Norzila Azma masih single bertugas dengan syarikat swasta. yang kedua Norazlin seorang pegawai kerajaan bekerja di LHDN, keempat Tun jyga bekerja di tempat yang sama dengan kakaknya di jabatan kerajaan Jabatan Hasil Dalam Negeri. yang lelaki Azmi berkerja dengan syarikat swasta dan yang bongsu Mamat masih menuntut di IPTA di Sri Iskandar Perak.

Yang bongu anak Hj Abas Mohd Ashaari seorang koperat jurutrera perunding pelantar minyak bertemu jodoh dengan seorang bangsa Inggeris suri rtangga dikurniakan sepasang anak seorang lelaki bernama Amir Shaun yang masih belajar di Australia dan seorang perempuan bernama Lisa yang kini tinggal disebuah condominium di Petaling Jaya.



wah..sangat bagus lah...very good way utk abadikan informasi ni utk
generasi akan datang...

wan tolong kasitau pakde ek..ni amended version for zubairi's family.

Anak Hj Abas yang ketiga Zubairi pesara guru berkeluarga dengan Rahmah
(Zan) pesara guru
dikuniakan 3p dan 2lk yang tua Yong Zulina Prof Madya di University
Malaya dengan Doktor Falsafah bidang Matematik bertemu jodoh dengan
Khairul Anuar seorang jurutera dalam syarikat swasta dikurniaka lima
orang anak yang masih bersekolah (Adila, Arief,Afieq,Athirah dan
Amirul), yang kedua Ainol Madziah juga Doktor falsafah bidang Bahasa
Inggeris bertugas di UIAM bertemu jodoh dengan Azman berkerja sendiri
mempunyai seorang anak perempuan bernama Aishah Iman, yang ketiga
Jamalul duda 3 orang anak (2perempuan-Sofea dan dan Diana dan 1
lelaki-Aiman)bekerja sendiri,yang keempat Tajul Anuar seorang peguam
yang mempunyai firma guaman sendiri bertemu jodoh dengan Mas seorang
peguam juga dikuniakan 4 orang anak yang masih kecil (Luqman Hakeem,
Elina,Amir Zaki dan Arif Daniel) dan yang bongsu Aju juga seorang
peguam dalam koperat bank bertemu jodoh dengan Ubaida seorang peniaga
komputer mempunyai seorang anak lelaki-Muhammad Erfan. Zubairi dan
Rahmah menetap di Teluk Intan Perak.


On 2/12/09, nurulazw wrote:
> alamat pakde punya blogspot
>
> http://pakdenoran.blogspot.com/
>

>zahirah_272 has left a new comment on your post "Keluarga Hj Abas bin Hj Latih bin Imam Kolah":

salam pakde. ni version terkini utk keluarga hj mohd nazri abas ya~ edited by pakcik nazri, tp ditulis oleh ijah@zahirah~~! ^^,

Anak Hj Abas keenam, Hj Mohd Nazri seorang pesara pegawai pertanian berkeluarga dengan pesara pensyarah Institut Perguruan Raja Melewar Seremban, Hjh Samsidar Abu Bakar bermastautin di No 11, Taman Shukor, Ampangan 70400 Seremban, Negeri Sembilan; mempunyai tiga pasang anak menantu doktor dan satu pasang guru berijazah. Anak yang sulung Dr Nazatul Shahnaz Mohd Nazri berpasangan dengan Dr Ahmad Mahyuddin Mohamed yang sedang bekerja sambil belajar sarjana dalam bidang kepakaran Anestesi dan Orthopedy di Hospital Kuala Lumpur. Anak kedua iaitu pasangan guru bernama Nazatul Nur Zihan Mohd Nazri yang bertugas sebagai pensyarah di Kolej Komuniti Sabak Bernam; dengan menantu Mokhlis Mursyid Amat menetap di Sungai Besar, Selangor. Pasangan ketiga ialah Dr Mohd Zahir Amin Mohd Nazri dengan Dr Nurul Syazmi Rosani bertugas di Hospital Klang dan anak bongsu iaitu Nazatul Zahirah dan tunangnya, Mohamad Erhan Rahimi Ab Rahman yang masih menuntut dalam bidang perubatan di Universitas Padjadjaran, Bandung, Indonesia Bandung dan Universitas Andalas, Padang, Sumatera, Indonesia. Hj Mohd Nazri mempunyai 6 orang cucu: tiga dari pasangan Shahnaz dan Mahyuddin (Nur Yasmin Maisarah, Nur Nabila Insyirah dan Mohd Hasif Muhaimin), 2 dari pasangan Zihan dan Mokhlis (Muhammad Hazim Aathif dan Muhammad Habib Afiq) dan seorang dari Amin dan Nurul (Azzaharah Raihana).


**kepada pembaca blog ini yang berketurunan Imam Kolah diminta untuk coretkan sedikit catitan keluarga masing-masing di dalam ruangan komen supaya ketururnan Imam Kolah dapat mengenali di antara satu sama lain agar hubungan siratulrahim di antara kita akan bertambah erat.

** juga minta dibetulkan segala informasi komen jika informasi tersebut kurang tepat dan saya akan membuat pembetulan dari masa ke semasa.

3 comments:

  1. Nor Hafizah Mohd Nor (anak HASMI SALEHUDDIN)

    nak adjust sket...tok kata osman bukan asal dari johor yang johor tu opah wah dah arwah dah duk kat muar dia kawin dengan orang johor opah wah tu untie tok,ni tak sure sangat banyak yang fiza tak tau...ok kite story pasal keluarga SALEHUDDIN OTHMAN...ni atok fiza kawin dgn ZAINAB MAT YASSIN..pastu...dapat anak MAT ISA, HASMI(my MUMMY),MAT AZIDIN,RUSLAN,SALAMIAH,RUSLAINI dan RAIDA.ada yang telah kembali kerahmatullah MUHAINI dan beberapa orang lagi.atok ni menetap kat sayong lembah dgn opah...duduk dua orang jer...if kitaorg ada masa terluang kitorg balik la jenguk atok n opah sayang.so far diorang sihat wlu pun dah semakin dimamah usia,k kite citer ttg AYAH LOP(MAT ISA)dulu duduk kat labuan kawin ngan esah(mak yong) orng muar ada anak 2 org salha n rafidah. sekarang menetap kat puchong.HASMI my mummy menetap kat taman bidor jaya perak kawin ngan my dad MOHD NOR..fiza ada lima adik beradik..sume tengah study..angah n yayang kat uitm s.alam, ude kat matrik,adik spm tahun ni,fiza plak keje dah ngan anak syarikat berjaya time as management team kat operation departmen 7e jer..kalau nak tau lebih lanjut bleh view www.friendster.com/teddycute ada gambar family fiza.AZIDIN plak menetap kat kg gajah..emh pakcik yang ni ada buat blog family jg kalau nak tau lebih lanjut contact dia k 0195776449.ruslan menetap kat manjung,salamiah ada kat bangi mengajar kat AL amin bangi.ruslaini kat gombak raida kat uk perdana.nak tau lebih lanjut just email me ok...sedia membantu fizdagr8@yahoo.com sampai sini dulu if ada info terkini fiza shout lg,SALAM.......

    ReplyDelete
  2. salam pakde. ni version terkini utk keluarga hj mohd nazri abas ya~ edited by pakcik nazri, tp ditulis oleh ijah@zahirah~~! ^^,

    Anak Hj Abas keenam, Hj Mohd Nazri seorang pesara pegawai pertanian berkeluarga dengan pesara pensyarah Institut Perguruan Raja Melewar Seremban, Hjh Samsidar Abu Bakar bermastautin di No 11, Taman Shukor, Ampangan 70400 Seremban, Negeri Sembilan; mempunyai tiga pasang anak menantu doktor dan satu pasang guru berijazah. Anak yang sulung Dr Nazatul Shahnaz Mohd Nazri berpasangan dengan Dr Ahmad Mahyuddin Mohamed yang sedang bekerja sambil belajar sarjana dalam bidang kepakaran Anestesi dan Orthopedy di Hospital Kuala Lumpur. Anak kedua iaitu pasangan guru bernama Nazatul Nur Zihan Mohd Nazri yang bertugas sebagai pensyarah di Kolej Komuniti Sabak Bernam; dengan menantu Mokhlis Mursyid Amat menetap di Sungai Besar, Selangor. Pasangan ketiga ialah Dr Mohd Zahir Amin Mohd Nazri dengan Dr Nurul Syazmi Rosani bertugas di Hospital Klang dan anak bongsu iaitu Nazatul Zahirah dan tunangnya, Mohamad Erhan Rahimi Ab Rahman yang masih menuntut dalam bidang perubatan di Universitas Padjadjaran, Bandung, Indonesia Bandung dan Universitas Andalas, Padang, Sumatera, Indonesia. Hj Mohd Nazri mempunyai 6 orang cucu: tiga dari pasangan Shahnaz dan Mahyuddin (Nur Yasmin Maisarah, Nur Nabila Insyirah dan Mohd Hasif Muhaimin), 2 dari pasangan Zihan dan Mokhlis (Muhammad Hazim Aathif dan Muhammad Habib Afiq) dan seorang dari Amin dan Nurul (Azzaharah Raihana).

    ReplyDelete
  3. salam pakde, ni version terkini family hj ramli hj abas ^^

    Anak hj Abas yang kedua Haji Ramli (Yang) pesara Bomba dan Penyelamat mempunyai dua orang isteri. yang pertama Jamaliah (kak yang) dan yang kedua Kak Pisah. mereka bermastautin di Tanah Liat Bukit Mertajam. Anak dengan isteri pertama dikurniakan 8 orang anak yang terdiri daripada 3 lelaki dan 5 perempuan, yang tua bernama Yong Shuhaida berkerja di Bank Negara sebagai sorang pegawai kanan di bank tersebut bertemu jodoh dengan Nazli seorang pegawai kerajaan bermastautin di Wangsa Maju dikurniakan tiga orang anak lelaki yang masih bersekolah (syafiq daniel,mohamad syahmi, shahrir azri), yang kedua Norhayati (Ros) pensyarah di sebuah universiti swasta bertemu jodoh dengan Johari Kamal seorang jurutera KTMB dikurniakan tiga anak perempuan yang masih bersekolah (nur ayesha nadhrah, nur syazanadiah, nur syarah aliah) dan yang ketiga bernama Norasyikin (Nora) seorang suri rumah tangga bersuamikan sorang guru Amri di Sitiawan dikurniakan tujuh orang anak yang masih belajar (muhd amirul aizat, amira zafirah, amira syafinas, amirul asyraf, amira najihah, amira farhana, amirul hazim) dan seterusnya Nor Aini (noni) bekerja di TA securities bersuamikan Zaidi juga dikurniakan lima oang anak yang masih belajar (anis zahirah, iman zahirah, dina zahirah dan muhd zahir). Seterusnya Azhar (Jaa) seorang jurutera Radio Network Engineering yang selalunya mendapat kontrak luar negara seperti di Filipina, Kuwait, Dubai, Yamen bertemu jodoh dengan Za suri rtangga (sudah meninggal dunia) dikurniakan empat orang anak masih kecil (muhd khairul amir, nur nadhira, nurul nafisa, nada sofea). Seterusnya Fadhil seorang kontraktor landscape bertemu jodoh dengan orang Langkawi, Lina dikurniakan seorang anak masih kecil. (haikal). seterusnya Fauzi (Ogi) bertemu jodoh dengan orang terengganu, Fiza dikurniakan seorang anak masih kecil (Najla Aina Fatinah) dan yang bongsu Dr Hafizah (ija) bertugas di Hospital Seberang Jaya PP bertemu jodoh dengan Mat berkerja sendiri dikurniakan 2 orang anak yg msih kecil (muhd ikhwanul hafiz, muhd hadif).

    ReplyDelete