Pages

Saturday, February 14, 2009

Keluarga Ibrahim bin Imam Kolah

Ibrahim bin Imam Kolah dikurniakan ALLAH lima orang anak yang tua Ali Othman bermestatutin di Talang Hilir mempunya empat orang anak iaitu Ahmad Tajudin berpasangan cucu Hj Latih cicit Imamkolah Yong Za tinggal di rumah tua di Talang Hilir.Anak kedua Ali Othman Zamin berpasangan dengan Tak juga ketrunan Imam Kolah cucu Hj Saad tinggal di Talang Hilir belakang rumah tua Ali Othman, seterusnya Fatimah dan Hajar juga tinggal di kawawsan sekitar rumah tua Ali Othman di Talang.

Anak Kedua Ibrahim Jamari berpasangan dengan Wan Yah tinggal bersebelahan rumah Ali Othman tapi rumag tua ini dikosongkan oleh warisnya. Pasangan ini dikurniakan ALLAH lapan orang anak yang tua Rahimah tinggal di Sayong keduan Saedah berkeluarga dengan Yaakkub tinggal di Kampong Kandang Sayong, ketiga Mat Nor berpasangan dengan saudara baru Halimah tinggal di Kampung Bahagia Sungai Siput, keempat Ensum tinggal di Sayong kelima Cikgu Sudan tinggal di Talang Hilir kenam cikgu Kadir berpasangan dengan cikgu Sabar tinggal di Talang Hilir berdekatan dengan surau simpang tiga Talang. ketujuh Maasum dan yang bongsu Basarudin berpasangan Salbiah tinggal di Taman Tersusun Salak Sungai Siput.

Anak ketiga Ibrahim Anjang saedah bertemu jodoh dengan Abdul Rahman menetap di Sayong Lembah di rahmatkan ALLAH empat orang anak yang tua Daayah berpasangan dengan Abu Bakar tinggal di rumak pesaka orang tuanya di Sayong Lembah, kedua Ramli berpasangan dengan Rosian dan ketiga Mazidah dengan Mustapha mereka berdua keluarga menetap di rumah awam Jalan Baru Kuala Kangsar dan yang bongsu Mimi berkeluarga dengan Deria.

Anak keempat Ibrahim Puteh Rahimah nenetap di Sayong Tebing Kuala kangsar dikurniakan lima orang anak yang tua Zalimah berkeluarga dengan Jahilan menetap di Sayong Tebing, KKangsar kedua Latifah berpqsangan dengan Jais juga menetap sekanpung dengan Zalimah Sayong Tebing, ketiga Mustapha menetap diFelda Lasah SSiput, keempat Rafaie berpasangan dengan Maznah menetap di Lahat Ipoh, kelima Robeah dengan Ibrahim di Senggang dan yang bongsu Mohammad merantau jauh dan membina tanah airnya di Tamping Negeri Sembilan.

Anak bongsu ibrahim Itam Razak menetap di Bunut Sayong dikurniakan dua arang anak saja iatu Nurul Ain menetap di rumah tua di Bunut dan Zon juga diSayong.

kepada sesiapa yang ada kaitan dengan keluarga Ibrahim Imam Kolah tolong buat catitan dengan membetulkan fakta atau maklumat yang salah dalam ruangan komen blog ini supaya dapat dieditkan ke dalam blog utama (penulis)

No comments:

Post a Comment