Pages

Saturday, February 14, 2009

Keluarga Yeop Ali bin Ibrahim bin Imam Kolah

Yeop Ali adalah satu nama terkenal di Kampung Talang Hilir pada tahung40han hingga 60han merupa sorang Imam masjid di kampung dengan bacaan surah yang lantang dan sedap dan merupakan orang tua yang sangat dihormati. Beliau bertemu jodoh dengan apa yang anak buah gelarkan Wan Yah tinggal di Kamong Talang Hilir berdekatan dengan rumah saudaranya Jemari dikuniakan empat otang anak 2p dan 2lk.

Anak yang tua ialah Ahmad Tajudin semasa mudanya sorang yang warak dan bersemangat pewira hingga ditawarkan sebagai polis semasa dharurat. Mat Putih nama glamor di kampung berpasangan dengan cucu Hj Latih cicit Imam Kolah Yong Za jadi pasangan ini merupakan keturunan teras Imam Kolah dikuniakan ALLAH tiga orang anak lelaki, merupakan teras terunan Imam Kolah,yang tua Khairudin pesara polis, kedua Mohamad Sadri pesara pegawai kanan pertanian Perak dan yang bongsu DR Mohamad Hashim pengurus Besar syarikat GLC iaitu CCM.Anak tua Kharirudin dengan nama keluarga Jama dan nama glamour Din Burung tinggal di Taman Harapan Jalan Tambun, Ipoh. Jama berpasangan dengan orang Sayung dikurniakan beberapa orang anak....

1 comment:

  1. ada pembetulan di sini...Mohamed Khairuddin Ahmad Tajuddin tinggal di Kg. Tersusun Batu 6, Tambun.

    Beliau berkahwin dengan Noriza bt. Uda Shaari (Uda Ayor-nama glamour di sayong) dan telah dikurniakan 6 orang anak iaitu:

    1)Zuneta
    2)Masne
    3)Hazurim
    4)Nazwima
    5)Azfarhani
    6)Mohamad Hakim

    Zuneta telah berkahwin dengan Ahmad Feisal dan telah dikurniakan 3 orang anak iaitu Farah Amalin, Farah Amirah dan Faris Amzar.

    Masne pula telah berkahwin dengan Muha Shairy dan mempunyai 2 orang anak iaitu Nurin Athirah dan Nurhan Aqeel.

    Hazurim juga telah berkahwin dengan Masitoh dan mempunyai 2 orang anak iaitu Marsha Damia dan Marissa Dania.

    Nazwima baru saja berkahwin dengan Naherul Nazli dan sedang menanti kehadiran cahaya mata.

    Azfarhani dan Mohamad Hakim pula masih sedang belajar di UPM Serdang.

    Inilah serba sedikit tentang keluarga Jama @ Din Burung..

    ReplyDelete