Pages

Sunday, February 15, 2009

Keluarga Jemari bin Ibrahim bin Imam Kolah

Jemari berkeluarga dengan Wan Yah tinggal di Talang Hilir berdekatan dengan rumah saudara tuanya Yeop Ali. Pasangan ini dikurniakan ALLAH lapan orang anak iaitu Rahimah, Saedah, Mat Noor, Enson, Sudan, Abdul Kader, Mazun dan Basarudin.

Anak Jemari Rahimah tiinggal di Sayung Tengah berkedatan dengan tapak sekolah kebangsaan lama, anak-anaknya Saleh, Rodiah, Rohaifah, Nawawi,Kamarudin, Shafie, Khatijah, Junid dan Salmah.

Kedua ialah Saidah bersuamikan Yaakob tinggal di Bunut Sayong Anak-anaknya Hanisah, Rahmat, Yunus, Zaman, Azimah, Azlah, Faridah dan Sharifudin.

Ketiga Mat Nor beristerikan saudara baru China Halimah nebetap di Kampung Bahagia Sungai Siput. Anak-anaknya Mariam, Azizah, Abdul Jali, Abdul Rahim dan Noriah.

Keempat Ensum bersuamikan Ali orang Sayong tinggal di Talang Hilir berdekatan dengan saudaranya cikgu Sudan. Anakk-anaknya Noraini, Azhar, Azman, Salmah, Azlan dan Salleh.

Kelima Cikgu Sudan menetap di Talang Hilir semasa blog ini ditulis beliau sakit stroke berada di rumah. Anak-anaknya Kalsom, Latifah, Saadiah, Asiah, Salmi, Rokiah dan Johari. Cikgu Sudan mengikut datuk neneknya telah menjadi imam masjid di kampungnya Talang.

Keenam Abdul Kader lebih dikenali di kampung sebagai cikgu Juta beristerikan ciksu Sabariah saudara jauh tinggal di Talang Hilir berdekatan dengan surau Simpang Tiga Talang.
Anak-anaknya Salina, Fauzian, Azmi dan Azah. Cikgu Kader aktif dalam kegaiatan masyarakat di kampung dan juga di peringkat daerah.

Ketujuh Mazu anak-anaknya Sofiah dan Hayati.

Kelapan Basharudin beriterikan Salbiah orang Batu Kurau. Basha merupakan pesara kerani di jabatan kerajaan tinggal di Kampung Tersusun Salak. Anak-anaknya Siti Haida, Siti Hayati, Nur Azim dan Siti Najihah.

kepada sesiapa yang mengenali keluarga ini atau ahli keluarga tulis komen supaya dan dikemaskini dalam blog utama. pada pembaca dan anak cucu keturunan Imam Kolah blog ini merupakan jambatan mempereratkan saratulrahim keturunan Imam Kolah.





4 comments:

  1. assalamualaikum Pakde, saya cicit kepada Jamari, cucunya Saedah. ada beberapa pembetulan dari Ibu saya Paridah Hanim, iaitu:

    1) anak Jamari: anak ke-7 ialah Maznun.

    2) anak Saedah: Nor Rahmah (bukan Rahmat)

    3) keluarga Rahimah sekarang menetap di Talang Hilir (bukan di Sayung Tengah)

    ReplyDelete
  2. kalau boleh tolong komen dengan lebih teliti lagi supaya pembaca blog mendapat maklumat yang lebih jelas dan tepat

    ReplyDelete
  3. saya cuma menyatakan sedikit pembetulan dari apa yang dinyatakan pekdeNoran dalam post di atas kerana terdapat beberapa kesalahan pada nama anak-anak Jamari dan di mana mereka menetap sekarang.. itu sahaja.

    saya memperbetulkan apa yang Ibu saya katakan terdapat kesalahan.

    untuk maklumat pakde, saya adalah salah seorang cicit kepada Jamari. Nenek saya bernama Saedah dan Ibu saya bernama Paridah Hanim.

    saya berterima kasih kepada pakde kerana bertungkus lumus menyediakan maklumat terbaik kepada kami anak cucu Imam Kolah dan keturunan Daeng Sedili sepenuhnya.

    ReplyDelete
  4. Salam sy baru terjumpa blog ini...sy ingin tahu rahimah berkahwin dgan siapa...ibu sy mungkin adik beradik tiri kpd anak rahimah...dan suami rahimah adalah atuk saya...ibu sy mgkin anak suami rahimah dgan isterinya yang lain iaitu nenek sy..tq

    ReplyDelete