Pages

Sunday, May 9, 2010

Keluarga Teh 'Ashah binti Alang Ahmad bin Busu Manjang


Keluarga Teh Aishah

Cucu Busu Manjang bersama Ngah Saadiah seterusnya ialah Teh 'Aishah binti Alang Ahmad berkulurga dengan Mat Daud, meraka dikurniakan dua oarng anak sahaja iaitu Abdullah Sani dan Zainun Hamzah.

Keluarga Abdullah Sani berieterikan Umi Salmah tinggal di Sayung Lembah dekedatan penambang sampan sugai perak di Kuala Kangsar. Mereka dikurniakan ramai anak seramai sepuluh orang. Semua anak lelaki bermula dengan Amir, anak pertama Amir Shabudin beristeri orang Talang Hilir dan tinggal di Simpang Tiga Talang berdekat kedai gunting Wa yang merupakan iparnya.
Kedua Amir Jalaludi seorang pesara kakitangan bandaraya Kuala Lumpur tinggal di Setapak, Amir Mazlan tinggal di Sayung Lembah Kuala Kangsar'
Pasangan Abdullah Sani dengan Umi Kalsum dikurniakan tia anak perempuan iaitu Sharibatuk Rabitan merupa seorang guru di daerah Kuala Kangsar seorang guru besar SK Kota Lama Kanan, anak perempuan yang lain ialah Noriah mengikut suaminya Isamail ke Pucung, Selangor dan ketiga Mashitah tinggal di Sayung.
Anak lelaki Abdullah Sani seterusnya ialah Amir Redzuan berkerja sendiri tinggal di Chandan Putri, Kuala Kangsar, berikutnya Amir Muhayudin berkerja sendidri sebagai tukang gunting tinggal berdekatan rumah asal, berikutnya Amir Hamzah bekerja sebagai wartawan berkeluarga dengan orang kedah tinggal di Alor Star. Aanak bongsunya ialah Raslan bekerja sebagai pegawi Bernas tinggal di Kuala Lumpur.

Keluarga Zainun Hamzah bertemu jodoh dengan Rapidah orang Pedang Rengas. Mereka dikurniakan sebelas orang anak. Pertama Mohd Yusuf seorang pensyarah kanan di School of Managment USM Pulau Pinang tinggal di 6,A Company, USM. Penang, Kedua Adli seorang kakitangan PembantuPerubatan di Hospital Kuala Kangsar, Mohamad Fatia tinggal di Ampang Selangor,.
Dr. Zaitul Azma penyarah kanan UPM berkelulusan PHD dalam Dept of Malay Language , Liza seorang pegawai bank di Kuala Lumpur, Rozaidin seorang eksuikitif Petronas , Kuala Lumpur, Zeet seorang pesara RISDA tinggal di Kuala Kangsar, Busu pegawai syarikat Scuriti, Mohamd Yatio tinggal di Kelantan membuka syarikat arkitek. Asrul dan Ida berkerja sebagai kakitangan RISDA di Kuala Kangsar,

No comments:

Post a Comment